راه اندازی بستر دورکاری (REMOTE WORKING)

راه اندازی بستر دورکاری

دورکاری چیست و چه مزایایی دارد؟

دورکاری (Remote work) به نوعی از سازماندهی نیروهای کاری اشاره دارد که در آن افراد از مکان‌ های مختلف و دور از محل فیزیکی مرکز کاری خود کار می‌کنند. این مدل کاری به وسیله فناوری ‌های ارتباطی، اینترنت، و ابزار های مجازی قابل یاده سازی و امکان‌ پذیر می‌شود که افراد بتوانند با همکاران، مدیران، و سایر اعضای تیم خود از راه دور ارتباط برقرار کنند.

در دورکاری، محل زندگی فرد تبدیل به محل کار فیزیکی او می‌شود و افراد می‌توانند بدون محدودیت جغرافیایی و با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف همکاری کنند. این مدل کاری به عنوان یک راه حل برای افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش رضایت کاری، و کاهش هزینه‌های مرتبط با حضور فیزیکی کارمندان در محل کار شناخته می‌شود.

برخی از مزایای دورکاری عبارتند از:

  1. انعطاف پذیری در زمان کار:

 افراد می‌توانند زمان کاری خود را بهتر مدیریت کنند و ساعات کاری را با توجه به نیازهای شخصی خود تنظیم کنند.

  1. کاهش هزینه‌های سازمان و کارمندان:

 همچنین این مدل کاری می‌تواند هزینه‌ های مربوط به حضور در محل کار را کاهش دهد، از جمله ی این هزینه ها، می توان به هزینه‌های مربوط به حمل و نقل و هزینه‌ های اجاره دفتر کار اشاره کرد.

  1. تعادل کار و زندگی:

 دورکاری به افراد این امکان را می‌دهد تا تعادل بهتری بین زندگی حرفه‌ای و شخصی خود برقرار کنند.

  1. گسترش دسترسی به استعدادها:

 شرکت‌ها می‌توانند از نیروی انسانی و استعدادهایی که در سراسر جغرافیای مورد نظرشان وجود دارد بهره ‌مند شوند و با افرادی با تخصص‌ها و تجربیات متنوع همکاری کنند و خدمات و محصولات شان را در سطح گسترده تری ارائه نمایند.

5 .فواید محیط زیستی:

 با کاهش تعداد افراد در محل کار، تأثیرات منفی بر محیط زیست نیز ممکن است کاهش یابد. از جمله کاهش ترافیک در سطح شهر و بالاتر رفتن شاخص های سلامتی هوا و کاهش شاخص های آلودگی.

راه اندازی بستر دورکاری (REMOTE WORKING)

مجموعه IT-MAN به عنوان ارائه دهنده خدمات شبکه و سخت افزار به شرکت ها و سازمان ها، در زمینه دورکاری نیز راهکارهای متنوعی را در سبد خدمات خود قرارداده است. از جمله این خدمات که به ایجاد زیرساخت های لازم و بسترهای مورد نیاز برای دسترسی کارمندان یک شرکت یا سازمان به منابع نرم افزاری و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی مورد نیاز برای انجام امورات روزمره اداری خود دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی سیستم تلفنی تحت شبکه (VoIP) و در دسترس قرار دادن آن بر روی اینترنت. (این مورد می تواند شامل ایجاد کنفرانس های صوتی و تصویری و برگزاری جلسات آنلاین بشود)
  • ایجاد زیرساخت استفاده ی ریموت از یک دسکتاپ یا نرم افزار خاص (نرم افزار حسابداری یا …). بر بستر Vmware Horizon، Citrix Xendesktop or XenApp و …
  • ایجاد دسترسی به فایل سرور درون سازمانی از خارج شرکت که موجب دسترسی همه کارمندان مستقر در شرکت و دورکار به یک منبع واحد اشتراک گذاری
  • فایل می شود.
  • پیاده سازی پرتال سازمانی بر پایه Microsoft SharePoint و انتشار آن بر روی اینترنت به جهت استفاده در قالب های مختلف از جمله اتوماسیون اداری و سیستم مدیریت مشتریان (CRM).
  • برقراری امنیت تمامی موارد فوق برای ایجاد یک اتصال امن، سریع و مطمئن برای کارمندان از طریق اعمال سیسات های امنیتی و مدیریتی در لایه های مختلف دسترسی به منابع شرکت.

از مزایای راه اندازی دورکاری توسط IT-MAN می توان به عدم محدودیت در تعداد کاربران و نرم افزارها و دسکتاپ های مجازی اشاره کرد. که با یک بار هزینه هر تعداد کاربر به هر مقدار منابعی از سازمان شما که مدنظرتان هست می توانند دسترسی داشته باشند.

تمامی موارد فوق قابلیت شخصی سازی کامل مطابق با نیازهای مجموعه شما را دارند و کارشناسان ما پس از بررسی دقیق نیازهای شما اقدام به ارائه یک طرح جامع در قالب پروپزال می کنند تا زمینه های دورکاری را برای شما و کارمندان تان فراهم آوریم.

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره، از طریق تماس تلفنی یا پیام رسان های معتبر با ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید