پسیو شبکه چیست؟

خدمات پسیو شبکه


پسیو شبکه چیست؟

پسیو شبکه چیست ؟

پسیو در لغت به معنای منفعل و غیرفعال می باشد و در دنیای شبکه های کامپیوتری پسیو شبکه به بخشی از معماری شبکه که عموما به زیرساخت شبکه مربوط می شود اطلاق می گردد. دقیقا از جایی که در طراحی و تعریف شبکه کابل های شبکه حضور دارند تعریف پسیو شبکه هم شروع می شود و شامل تجهیزات سخت افزاری و دیتاسنتر می شود. بنابراین پسیو شبکه به مجموعه خدمات سخت افزاری زیرساخت یک شبکه ی کامپیوتری می گویند که شامل کابل کشی شبکه٬ کابل کشی فیبر نوری٬ داکت کشی شبکه٬ ترانکینگ شبکه٬ نصب انواع باکس و کیستون شبکه   (keystone, box)  ٬ نصب انواع رک های ایستاده در عمق های مختلف٬ نصب انواع رک های دیواری٬ نصب انواع سرور ها٬ سوئیچ های شبکه و دیوایس های ذخیره سازی تحت شبکه یا همان استوریج ها داخل رک٬ نصب و راه اندازی دستگاه UPS و همچنین منیج و آرایش رک های مختلف را شامل می شود. علاوه بر این ها کابل کشی دوربین مدار بسته٬ نصب انواع دوربین های مدار بسته HDCVI و دوربین مدار بسته ی تحت شبکه هم جزوی از طیف گسترده ی خدمات پسیو شبکه می باشند.

بنابراین پسیو شبکه با توجه به اینکه جزو خدمات زیرساختی شبکه می باشد از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است و باید برای پیاده سازی آن دقت و وسواس خاصی را بکار برد هم در انتخاب هم استفاده از قطعات و سخت افزارهای مورد نیاز یعنی کابل شبکه داکت شبکه ترانک شبکه باکس و کیستون های شبکه پچ پنل رک و … هم در زمان پیاده سازی و اجرای آن باید از استاندارد های تعریف شده در این زمینه بهره برد که این امر نیازمند تخصص و تجربه است.
ما، در IT-man همواره سعی داریم تا با بهره مندی از تجارب خود طی سال های متمادی بهترین و با کیفیت ترین خدمات پسیو شبکه را مطابق با آخرین استاندارد های مربوطه و با قیمتی مناسب و رقابتی به مشتریان عزیز خود ارائه نماییم. در صورت نیاز به خدمات پسیو شبکه برای شرکت یا سازمان خود با ما در ارتباط باشید.

 خدمات جامع شبکه و سخت افزار را با IT-man تجربه کنید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره، از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید